جامعترین وبلاگ بازی های کامپیوتری

بزرگ ترین مرجع بازی های کامپیوتری

جامعترین وبلاگ بازی های کامپیوتری

بزرگ ترین مرجع بازی های کامپیوتری

Tomb Raider: Anniversary نقد بازی

 

نقاط قوت : جالب بودن حالت Adrenaline Dodge در مبارزات - طراحی خوب شخصیتها مخصوصاً شخصیت اصلی و حرکات او - طراحی خوب محیط
نقاط ضعف : وجود بعضی اشکالات در سیستم ذخیره بازی
 
 
نسخه ای دیگر از این سری بازی که از سال 1996 تا به حال توانسته طرفداران زیادی برای خود جذب کند. این بازی شباهتهای زیادی به نسخه قبل دارد.
این سری بازی از زمان انتشار نسخه قبل که Tomb Raider: Legend نام داشت، مقداری عامه پسند تر شد و این قضیه را مدیون استفاده از فضاهای باز و روشنتر و نیز اضافه شدن صحنه های اکشن و احتمالاً تقلیداتی از بازی شاهزاده ایرانی است.

 
 

نقاط قوت : جالب بودن حالت Adrenaline Dodge در مبارزات - طراحی خوب شخصیتها مخصوصاً شخصیت اصلی و حرکات او - طراحی خوب محیط
نقاط ضعف : وجود بعضی اشکالات در سیستم ذخیره بازی
 
 
نسخه ای دیگر از این سری بازی که از سال 1996 تا به حال توانسته طرفداران زیادی برای خود جذب کند. این بازی شباهتهای زیادی به نسخه قبل دارد.
این سری بازی از زمان انتشار نسخه قبل که Tomb Raider: Legend نام داشت، مقداری عامه پسند تر شد و این قضیه را مدیون استفاده از فضاهای باز و روشنتر و نیز اضافه شدن صحنه های اکشن و احتمالاً تقلیداتی از بازی شاهزاده ایرانی است.


 

موضوع بازی سر درآوردن از آتلانتیس و یافتن سرنوشت آن است و در این رابطه شما به دور دنیا برای یافتن سه جزء اصلی آن سفر میکنید. نکته جالبی که در رابطه با این شماره وجود دارد این است که مراحل دیده شده در شماره های قبل با سیستم جدید بازسازی شده اند و شما در مسیر خود از آنها عبور میکنید. در این شماره اغلب مبارزات با انسانها به صورت دمو انجام میشود و شما تنها باید دکمه های مربوطه را برای موفقیت بزنید. این حالت همانگونه که در بازیهایی مانند رزیدنت اویل 4 دیده شده است، مقداری تنوع ایجاد میکند ولی از حس مبارزه میکاهد.


 

در نسخه جدید مقداری به جزئیات محیط اضافه شده است و معماها مقداری پیچیده تر شده اند و نیز بعضی مسائل فیزیکی بهبود یافته اند. در این نسخه خاصیتی به نام Adrenaline dodge اضافه شده است که موجب آهسته شدن حریف یا اصطلاحاً Slow Motion شدن او میشود.( باید از بازی شاهزاده فارس ممنون باشیم که ایده بازی با زمان را به سازندگان مختلف بازی داد!!). در این نسخه هم مانند نسخه قبل از صحنه های اکشن و اکروباتیکی که کنترل آن با کامپیوتر است و شما تنها باید دکمه های ظاهر شده روی صفحه را بزنید استفاده شده است. حرکات آکروباتیک در این نسخه طبیعی تر جلوه میکنند ولی همچنان فیزیک بازی از واقعیت فاصله زیادی دارند.


 

همیشه قدرت این سری بازی در طراحی محیط بوده است و از هر نسخه تا نسخه بعد این طراحی ها قویتر شده اند. این نسخه نیز از این روند مستثنی نیست و شرایط محیطی و جزئیات در آن پیشرفت کرده اند. بالانس این شماره نسبت به شماره قبل به سمت معمایی بودن رفته است و از اکشن آن کاسته شده است.


 

طراحی شخصیت اصلی یا همان Lara Craft بسیاز دقیق است و تحت شرایط محیطی تاثیرات وارد بر پوست و لباسهای او طبیعی جلوه میکنند.


 

در بازی بسیاری Chackpiont ها درست قبل از مناطق سخت بازی قرار گرفته اند و چون زیاد به هم نزدیک نیستند باعث میشود یک قسمت سخت بازی را گاهی چند بار بعد از رد کردن آن بازی کنید و این تکرار ها اعصاب خردکن میشوند. بعضی اتفاقات نیز در بازی مصنوعی جلوه میکنند به عنوان مثال یک سطح تنها در زمان تعیین شده فرو میریزد و یا خفاشها فقط در زمان پریدن به شما حمله میکنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد